Методичне об'єднання вчителів інформатики Заставнівського району П`ятниця, 03.05.2024, 17:00
Вітаю Вас, Гість | RSS
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
"Психолого-педагогічні аспекти формування інформаційної
культури учнів на уроках інформатики"


     Інформаційна культура вимагає від сучасної людини нових знань і умінь, особливого стилю мислення, що забезпечують необхідну соціальну адаптацію до змін і гарантують гідне місце в інформаційному середовищі. Людина з розвиненою інформаційною культурою характеризується як особистість, що володіє цілим комплексом знань і умінь: розуміє визначення таких понять, як інформаційні ресурси, інформаційний світогляд, інформаційне середовище, інформаційна поведінка тощо; вміє грамотно формулювати свої інформаційні потреби і запити; здатна ефективно та оперативно здійснювати самостійний пошук інформації за допомогою як традиційних, так і новітніх, в першу чергу, комп'ютерних пошукових систем; вміє раціонально зберігати та оперувати великими потоками й масивами інформації; знає норми і правила "інформаційної етики", вміє вести інформаційно-комунікаційний діалог.
     Згідно плану роботи відділу освіти райдержадміністрації 16.12.2014 на базі РМК відбулося засідання районного методичного об'єднання вчителів інформатики з проблеми: "Психолого-педагогічні аспекти формування інформаційної культури учнів на уроках інформатики". На порядку денному розглянуто питання: 1. "Інформаційне середовище як основа формування інформаційної культури учнів" (Шевчук В.В., методист РМК); 2. "Роль інформаційної культури у діяльності сучасної людини" (Щітка О.В., керівник РМО /вч. Кострижівської ЗОШ/); 3. "Психологія засвоєння та викладання: організація пізнавальної діяльності школярів" (Савчук М.С., керівник ШМВ /вч. Юрковецької ЗОШ/). По завершенню роботи розглянуто проект рекомендацій, прийнято рішення розробити та подати на розгляд методичної ради райметодкабінету навчально-методичний посібник "Психолого-педагогічні аспекти формування інформаційної культури учнів" (термін: до кінця 2014/2015 н.р.).






"Шляхи реалізації міжпредметних зв'язків на уроках інформатики"


     Проблемі реалізації міжпредметних зв'язків у навчанні приділялась увага на всіх етапах розвитку педагогіки. Загальновідомо, що успішне розв'язання цієї проблеми суттєво впливає на якість і ефективність навчального процесу, тому вона постійно перебуває в центрі уваги. Міжпредметність - це сучасний принцип навчання, який впливає на відбір і структуру навчального матеріалу цілої низки предметів, посилюючи системність знань учнів, активізує методи навчання, орієнтує на застосування комплексних форм організації навчання, забезпечуючи єдність навчально-виховного процесу.
     Згідно плану роботи відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації 06.05.2014 на базі Погорілівської ЗОШ І-ІІІ ст. відбулося засідання районного методичного об'єднання вчителів інформатики з проблеми: "Шляхи реалізації міжпредметних зв'язків на уроках інформатики".
     Педагоги району відвідали відкритий урок у 9 класі на тему: "Комп'ютерна графіка. Види графіки. Формати графічних файлів" (Скігар М.М., вч. Погорілівської ЗОШ), виховний захід "Чарівний світ інформатики", взяли активну участь в діловій грі "Забезпечення підтримки навчання математики та фізики засобами програмно-методичного комплексу GRAN-1" (Шевчук В.В., методист РМК). Зі своїми пропозиціями щодо підвищення інтересу учнів до вивчення предметів загальноосвітньої школи виступили вчителі інформатики - Косоловський В.В. (Репужинецький НВК) та Садовой Н.Б. (Ржавинецький НВК). По завершенню роботи розглянуто проект рекомендацій та прийнято відповідні рішення.






"Впровадження інтерактивних методів навчання на уроках інформатики"


     Сучасна система освіта передбачає виховання прагнення до самоосвіти і саморозвитку особистості, яка вміє використовувати набуті знання та вміння для творчого розв'язання поставлених перед нею завдань, критично мислити.
     Роль вчителя є вирішальною у процесі формування мислення, виховання моральних якостей учня. Він генератор і джерело ідей, якими керується інший суб'єкт педагогічного процесу - учень. Від педагогічної майстерності вчителя залежить націлювання учнів на належний навчальний лад.
     Важливу роль у розвитку пізнавальних інтересів учнів відіграють інтерактивні методи навчання та інтерактивний урок. Мета пізнавальної діяльності - створення комфортних умов навчання, за яких кожен учень відчуває свою інтелектуальну спроможність пізнати щось нове. Досягти цього можна завдяки постійній активній співпраці вчителя та учня. Інтерактивні уроки захоплюють учнів, пробуджують інтерес, навчають самостійного мислення.
     Згідно плану роботи відділу освіти, молоді та спорту райдержадміністрації17.04.2013 на базі Кострижівської ЗОШ І-ІІІ ст. відбулося засідання районного методичного об'єднання вчителів інформатики з проблеми: "Впровадження інтерактивних методів навчання на уроках інформатики".
     Учасники методоб'єднання відвідали відкритий урок у 9 класі на тему: "Побудова векторних зображень за допомогою векторного редактора пакету офісних програм" та ділову гру "Шість кольорових капелюхів" (Щітка О.В., вч. Кострижівської ЗОШ), майстер-клас "Використання інтелектуальних технологій для організації професійної діяльності вчителя" (Бирка М.Ф., доцент кафедри педагогіки ІППОЧО, к.п.н.), виховний захід.
     У роботі засідання взяли участь: в.о. начальника відділу освіти, молоді та спорту Заставнівської райдержадміністрації - Матейчук М.Г., методист НМЦ природничо-математичних дисциплін Інституту післядипломної педагогічної освіти Чернівецької області - Скрипська Г.В.. По завершенню роботи розглянуто проект рекомендацій та прийнято відповідні рішення.






"Шляхи реалізації Державної цільової програми впровадження у
навчально-виховний процес ІКТ *СТО ВІДСОТКІВ* на період до 2015 року"


     На виконання Указу Президента України від 30.09.2010 № 926 "Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні", відповідно до плану роботи відділу освіти, молоді та спорту Заставнівської райдержадміністрації 09.04.2013 на базі Василівського НВК відбулося засідання районного методичного об'єднання вчителів інформатики з проблеми: "Шляхи реалізації Державної цільової програми впровадження у навчально-виховний процес інформаційно-комунікаційних технологій *СТО ВІДСОТКІВ* на період до 2015 року".
     Учасники методоб'єднання відвідали відкритий урок у 10 класі на тему: "Створення мультимедійних презентацій" (Червоногродська Н.В., вч. Василівського НВК). На порядку денному розглянуто питання: 1. "Державна цільова програма *СТО ВІДСОТКІВ* - пріоритетний напрямок підвищення якості освіти" (Шевчук В.В., методист РМК); 2. "Розвиток самостійності та творчої активності учнів на уроках інформатики" (Загара Н.В., вч. Брідоцького НВК); 3. "Підвищення результативності та якості навчально-виховного процесу шляхом активного використання інформаційно-комунікаційних технологій" (Мельник Г.В., вч. М.Кучурівського НВК); 4. "Створення передумов рівнобічного розвитку особистості, індивідуалізації та диференціації навчання, переходу до особистісно орієнтованих педагогічних технологій на уроках інформатики" (Барабас М.В., вч. Г.Шерівецької ЗОШ), "Шляхи реалізації програми *СТО ВІДСОТКІВ* у ЗНЗ району" (Колотайло Т.І., вч. Товтрівської ЗОШ). По завершенню роботи розглянуто проект рекомендацій та прийнято відповідні рішення.
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Методист РМК


Шевчук Володимир Вікторович, методист РМК
e-mail: volodimir_zast@mail.ru
тел.: 099 022 64 68
Admin: V.Shevchuk