Методичне об'єднання вчителів інформатики Заставнівського району П`ятниця, 03.05.2024, 07:40
Вітаю Вас, Гість | RSS
Меню сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
     Пам'ятка молодому вчителеві

     1. Пам'ятайте: від спільних колективних дій вчителя та учня залежить успіх справи. Намагайтеся частіше заохочувати учнів. Вивчайте індивідуальні можливості й потреби кожного з них, наполегливо оволодівайте методикою педагогічної співпраці. Карайте учня лише тоді, коли без цього неможна обійтися.
     2. Плануючи свої перші уроки, подумайте, як учні мають поводитися на уроці. З перших уроків виховуйте в учнів певний стереотип поведінки. Зверніть особливу увагу на те, які види робіт будуть виконані учнями на уроці, що необхідно зробити для того, щоб завдання вони виконували технічно грамотно, яка спеціальна підготовка для цього потрібна. Пам'ятайте: більшість порушень на уроці відбувається через недостатню завантаженість учнів корисною, цікавою роботою. Особливо важливими є два елементи: чого вони навчаються, виконуючи ті чи інші завдання, та до чого привчаться в процесі цієї діяльності.
     3. Важливе завдання вчителя - передбачити ситуації, які виникатимуть на уроці. Пам'ятайте: помилці легше запобігти, ніж виправити її.
     4. Вчіться вислуховувати учнів до кінця навіть тоді, коли, на вашу думку, вони помиляються чи у вас обмаль часу. Пам'ятайте: кожен учень має знати, що ви його вислухаєте.
     5. Пам'ятайте: мета оцінювання - правильно визначити результати навчання учнів, їхні навчальні досягнення, динаміку успішності.
     6. Без вимог педагога неможлива організація навчальної та суспільно корисної діяльності учнів. Здебільшого протягом 45 хвилин уроку вчитель ставить перед своїми учнями близько 100 вимог. Пам'ятайте слова А.Макаренка: "Без щирої, відкритої, переконливої, гарячої й рішучої вимоги не можна починати виховання колективу". Вимоги мають бути послідовними. Слід добиватися обов'язкового їх виконання від усього класу, не забуваючи про повагу до особистості учнів.
     7. Наполегливо оволодівайте навичками самоаналізу уроку. Пам'ятайте слова В.Сухомлинського: "Один із секретів педагогічної творчості й полягає в тому, щоб пробудити в учителя інтерес до пошуку, до аналізу власної роботи. Хто намагається розібратися в хорошому й поганому на своїх уроках, у своїх взаєминах з вихованцями, той уже досяг половини успіху".
     8. Однією з важливих умов досягнення педагогічної творчості є вміння глибоко аналізувати весь комплекс як своєї навчально-педагогічної діяльності, так і діяльності своїх колег, оцінювати різноманітні аспекти шкільного життя, здійснювати творчий пошук шляхів подолання труднощів у спілкуванні. Пам'ятайте: ведення щоденника з перших кроків педагогічної діяльності дасть змогу активізувати внутрішній діалог із самим собою, сприятиме розвитку педагогічної думки - відвертої, самокритичної, творчої.
Рекомендації щодо підготовки молодого вчителя до уроку
     1. Вчитайтеся в розділ програми, який потрібно вивчити на даному уроці, а в деяких випадках - і в пояснювальну записку до програми.
     2. Вивчіть матеріал цього розділу, питання, теми.
     3. Сформулюйте мету уроку, дайте відповідь на запитання, чого б ви хотіли досягти в результаті його проведення.
     4. Уявіть психологію учнів, використовуючи мистецтво педагогічного перевтілення, намагайтеся накреслити їхні дії на шляху до досягнення мети.
     5. Виберіть з усього арсеналу методичних прийомів найоптимальніші для даного матеріалу і для даних учнів.
     6. Зіставте обрані прийоми зі своїми можливостями, змоделюйте свої дії на даному уроці.
     7. Продумайте структуру уроку й зафіксуйте все знайдене в плані-конспекті.
     8. Підготуйте наочність й навчальні посібники, не забудьте підготувати й перевірити справність комп'ютерної техніки.
     9. Повторіть подумки або вголос вузлові елементи плану, продумайте непередбачувані ситуації, знайдіть і зафіксуйте запасні варіанти.
     10. Запитайте себе: "Чи готовий я до уроку?".
Поради досвідчених колег молодому вчителеві
     1. Перед уроком перевірте, чи все потрібне на місці, чи немає зайвих предметів біля дошки, чи прибрано в класі.
     2. Раціонально використовуйте кожну хвилину уроку.
     3. Не витрачайте багато часу для перевірки домашнього завдання. Використовуйте різні форми перевірки.
     4. Поясніть учням мету, завдання уроку.
     5. Коли пояснюєте новий матеріал, звертайте увагу на проблемні ситуації, пропонуйте учням вирішувати їх самостійно.
     6. Не спішіть виправляти помилку учня, краще, якщо її виправлять однокласники.
     7. Намагайтеся організувати самостійну роботу учнів на уроці: пропонуйте їм більше писати, розв'язувати задачі.
     8. На уроці кожен учень має бути на виду, до кожного шукайте індивідуальний підхід.
     9. Намагайтеся використовувати засоби комп'ютерної техніки максимально ефективно.
     10. Під час організації самостійної роботи, усних відповідей не квапте учнів.
     11. Використовуйте всі наявні можливості для реалізації принципів розвивального навчання.
     12. Звертайте увагу на виховні аспекти уроку: працездатність, бережливість, зібраність.
     13. Домашнє завдання потрібно давати з поясненнями, до дзвоника. Не затримуйте учнів після дзвоника.
     14. Пам'ятайте: кожний урок не повинен бути схожим на попередній.
Пошук
Календар
«  Травень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Методист РМК


Шевчук Володимир Вікторович, методист РМК
e-mail: volodimir_zast@mail.ru
тел.: 099 022 64 68
Admin: V.Shevchuk